Ons doel is het creëren van waarde voor onze klanten

“It's not hard to make decisions once you know what your values are." – Roy E. Disney

 

Aanpak

Centran is een team van energieke, diverse en hooggekwalificeerde profielen, dat tal van technologieën beheerst. Het team, met zijn diverse opleidingsachtergronden, is onze grote kracht. Doordat wij talrijke technologieën en methodologieën beheersen, kunnen we onze klanten een aangepaste oplossing bezorgen die onze toegevoegde waarde tot maximale uiting brengt.

Dit team dat uitblinkt door zijn competenties is de kern van ons succes. Door onze know-how en ervaringen worden we erkend als echte professionals, onder meer in de realisatie van projecten met een grote exposure en visibiliteit.

Op verzoek werken we in synergie met het IT personeel van onze klanten en hun eigen know-how. We vormen dan een divers en dynamisch team dat garant staat voor een optimale kennisoverdracht. Het laat de klant toe om autonoom in te staan voor het onderhoud.

Vakkennis

Centran realiseert diverse vakkundige toepassingen en hecht daarbij veel belang aan de gespecialiseerde kennis van haar klanten. Dit komt tot uiting bij het personeel dat vlot nieuwe kennis verwerft, in onze analysedocumenten en in de manier waarop we onze ontwikkelingen realiseren.

We maken er een punt van dat elk lid van het team, met inbegrip van de ontwikkelaars, inzicht verwerft in logica van de business. Dat vertaalt zich in de praktijk door sessies in "visievorming" en "daily scrums". Analisten en ontwikkelaars discussiëren er aan de hand van “Behaviour Driven Development”.

 

Agile methode

De agile methode is een andere manier van werken en houdt rekening met verandering, met aanpassing, met flexibiliteit en het continu verbeteren. Op basis van onze praktische ervaringen, onze kennis op het vlak van methodologieën en het succes bij eerdere Agile projecten, stellen we u de Agile methode voor. Agile is eenvoudig en kan door iedereen worden uitgevoerd.

Deze methode bevat alle structurele elementen die nodig zijn om voor alle projectleden (intern, extern, juniors, seniors) een kwalitatief en homogeen niveau aan te houden. De methode is bovendien zo opgebouwd zodat alle controle bij het projectmanagement kan gelegd worden, om zo flexibel mogelijk aan de context te kunnen aanpassen en aan onverwachte wensen te kunnen voldoen.

Deze manier van werken zorgt voor een permanente communicatie tussen de teamleden en laat toe om bepaalde problemen (bv. interpretatieproblemen en andere heikele punten) die inherent zijn aan projecten snel op te lossen. Door deze communicatie worden de belangrijkste punten van het project in kaart gebracht (vragen, verduidelijkingen, problemen, risico's, enz.). Zo garanderen we een goede opvolging en efficient beheer van het project.

 

Kwaliteit, centraal in onze projecten

De permanente opvolging van hoge kwaliteitsresultaten wordt soms ervaren als iets wat verplicht is en afremt. Toch is een geïntegreerd kwaliteitsbeheer een garantie voor lagere kosten en een hogere snelheid. Vandaar dat we meer voordelen dan nadelen zien in een degelijk geïntegreerd kwaliteitsbeheer. Kwaliteit is geïntegreerd doorheen ons ontwikkelingsproces. Onze visie op kwaliteit is meer dan louter een concept. Kwaliteit is geïntegreerd in de praktijk in elk stadia van het project.

Bovendien heeft Centran, in kader van het continu streven naar een betere kwaliteit, het ISO 9001: 2015 certificaat behaald.

Maar niet te vergeten, het kwaliteitslabel dat voor ons de meeste waarde heeft: de tevredenheid van onze klanten!

 

Onze Certificaten

  • ISO 9001 : 2015
  • Prince 2
  • ScrumAlliance
  • ITIL